Sista dagen i mars

Mår inte helt hundra, ont i halsen och allmänt konstig i kroppen. Ingen bra kombination med tentaplugg. Men tar på mig mitt favorithalsband från mina utsökta vänner och möter torsdagen och dess innehåll. När det känns lite motigt tar jag mig en extra titt på det och sväljer en Ipren, heja heja!





Njut av sista dagen i mars, imorgon är det april! :)


Hoppla pollen

Häromdagen hörde jag på nyheterna att pollensäsongen var igång. Och visst kliar det i ögonen lite. Frågan är om det var nyheterna eller pollenhalten som satte igång min hösnuva?


Nu sätter jag ner foten...



slutpluggat för idag!

(Foto: Fredrik Sellberg)

Ha ha ha ha ha den äran....

Igår höll Chris lite överraskningsfödelsedagsmys för goa Josefine. En härlig kväll med härliga människor och Svarte Petter.










Flickan som lekte med...kniven

Jag har en mycket mycket vass kniv som jag använder relativt ofta och varje gång när jag ska till att diska av den här kniven väljer jag att ta med fingrarna för att liksom känna så att den är ren. Varje gång jag gör detta tänker jag ”Aj, Emmelie… om du skulle komma när kanten skär du dig ordentligt…gör inte så där någon mer gång!” Men likt förbannat är jag där och rör nästa gång också. Vad är det för fel? Har all blondering satt sig så långt in i rötterna nu att jag måste till att skära mig på riktigt för att jag ska kunna lära mig av mina misstag innan jag fattar? Eller söker jag spänning här i livet?

Kanske ska jag gå och köpa mig en Triss för att slippa spänningssökandet i diskandet av kniven?


Städningen avklarad, morgonkaffet uppstuck...

img_6435 (MMS)

Städningen avklarad, morgonkaffet uppstucket nu går jag på plugget!


In med det nya och ut med det gamla?



Igår gjorde jag slut med min nalle. Även om jag var väldigt trött på honom så gör det lite ont när man lämnar en nalle för en annan. Man har liksom varit med om både det ena och andra ihop. Alltifrån mascarablandade tårar till glada stunder då rätt sms trillar in i rätt stund. Men var sak har sin tid. Jag har nu träffat en nalle som är mer funktionell och jag ser framemot en fungerande framtid tillsammans. Jag hoppas att vi kommer bli goda vänner, fungera väl ihop och framförallt att herr nalle är ärlig mot mig. Säga ifrån ordenligt när mina fingrar i stundens ingivelse diktar ihop ett ”fyndigt” sms (som sen visar sig inte alls blev så fyndigt) eller tar mig i kragen då jag verkligen bör skicka iväg ett fyndigt sms. Vi kör helt enkelt…

Emmelie, tager du herr Nalle att älska i nöd och lust ?

-Ja!

Herr Nalle, tager du underbara, snygga Emmelie att älska i nöd och lust?

- JAAAAA!

Jag förklarar er härmed som man och hustru, du kan nu kyssa bruden..

P.s lät bli kyssen då vi ansåg att risken var för stor för ev. fuktskada och jag är återigen anträffbar.


Jag tänkte ringa och berätta om det inte varit för...

För tillfället har jag ingen fungerande telefon. Tillfället då man inser att telefonen inte funkar är hemskt. Ännu mer hemskt blir det när man slås av tanken att jag måste ringa och berätta detta för alla och inser att det INTE går att ringa och berätta om denna förödelse, just för att telefonen är SÖNDER! Vad gör man?!

Kanske är det som mest hemskt då man får igång telefonen och inser att det bara jag som lagt märke till att min telefon varit ur funktion, alltså inga sms eller missade samtal. Tragiskt ja, så ring och smsa nu för tusans gubbar så vi alla kan dela denna hemska stund… Emmelies telefon är ur funktion ;)

 


Där vill jag vara nu!


Precis just nu...

Känner jag mig som en rätt nöjd prick. Tänk vad sol och härligt umgänge kan göra!

Trevlig söndag!


Bildbevis...



...jag var på hockey! Hissnande på många sätt och Sara, det kan bli en gång till!

Idag har jag tillbringat den soliga dagen på stan för lunch/fika med världens snyggaste brudar, alltid lika trevligt.
Nu ska jag sysselsätta mig med lite plugg och vad resten av lördagen har att erbjuda...ja, den som lever får se.

Nu håller vi tummarna för att våren håller i sig! Annars har Elin en plan "Jag vill bara ta en slang med varmt vatten och spola bort all snö". Alla ideér är bra utan dom dåliga, jag håller på Elin!


Är förändringens tid kommen?!

Tiden går och det blir inte så mycket bloggande. Men det är förändringens tid tror jag. Håll i er kära läsare…idag ska jag, Emmelie Andersson gå på hockey istället för BUGG?! Vad händer?

Kommer jag imorgon komma som brunett istället för blondie?

Kommer jag imorgon komma lugn som en filbunke istället för ett nervvrak inför tentaplugget?

Kommer jag imorgon gå rätt ur sängen, borsta tänderna och sen bara gå direkt till skolan typ på 5 minuter (utan 2 timmars duschning, blåsning, plattning, sminkning, val av kläderning och frulleätning)?

Kommer jag imorgon göra en budget och lämna tillbaks mina senaste inköp för att få en bättre ekonomi?

Frågorna är många, svaren är osäkra… Den som lever får se!

 


Sooool!







Vilken härlig dag! Har tillbringat helgen i Uddevalla och innan jag återigen begav mig tillbaks till Karlstad var en sväng på underbara strandpromenaden ett måste. Vimmlade av folk, mer av dessa dagar tack!

RSS 2.0