Go kväll!


Tänkte börja med att ge er en liten känga...ser att det är många som är inne att läser i min lilla blogg...men dock inte så många komentarer från er... Så skriv på om jag ska lyckas konkurera med Blondinbella;)

Det senaste dagarna skulle jag ha pluggat, men det har gått totalt åt skogen. I dag gick jag till och med till biblioteket men det hade ju även två av mina kära klassisar gjort...blev mer skvaller än studier...men trevligt var det!

Nu tänkte jag kolla in Kvällsöppet med Ekdahl, ämnet i kväll är kriminella gäng! Tycker att det är så otroligt spännande men otroligt otäckt. Skulle jag kanske lägga min lärarkarriär på hyllan och istället bli konstapel Andersson och få stopp på de kriminella gängen? Jag kan ju självförsvar;)

God natt på er!


Måndag..

Måndagen i dag har gått åt till att tvätta...jösses amalia vad mycket man kan få plats med i en tvättkorg...men nu är allt rent och doftar sköljmedel, mm! Har även varit på glasögonormarnas meka (Smarteyes) för synundersökning...ska verkligen bli spännande och se vart de här barkar. Den haltande optikern tog mycket god tid på sig...att hitta knapparna på tangentbordet (kunde se detta trots min halvblindhet), med att kolla mina stackars ögon gick då mycket snabbare... sen då vi skulle komma till priset visste han inte riktigt förrän nästa vecka...men sen sa han att han visst på torsdag...mycket rörigt. Och till tråga på allt frågade han mig vad jag betalt för mina gamla linser...då drog jag en liten vit om att jag inte minndes alls, undra bara om han skulle sätta priset därefter? Hmm, som sagt vart detta kalas slutar vet jag tusan, den som lever får se (sen om man ser det bra eller lite suddigt är nästa fråga)

På fredag ska jag till Stockholm med Jossan Tossan:) ska bli såå roligt. Har efter mycket arbete från Jossans håll (din stacakre) äntligen lyckats få biljetter till Let´s dance!! Nu hoppas vi bara att vi ser dansgolvet;)

Ha en trevlig kväll... 


Gammal kärlek rostar ej...

Attans, trodde att jag hade tatt steget från snyggingen ScottsHenrik till danskungen Daniel Da Silva men icke!!!

Överallt kommer det upp..."ska till Båberg ikväll och se Scotts" FAN, varför är inte jag hemma så att jag också kan få åka till Båberg och dansa/titta på Scotts! Får nog nöja mig med att knö med värmläningar på Nöjes...


Var sak har sin tid...

Jag är ledsen...Scotts Henriks charm börjar att tyna bort (speciellt då han dejtar hen hippa ensamma mamman som söker...!) Men har en mycket stark kanditat som kan ersätta tomrummet efter Henrik...namnet är Daniel Da Silva...en mörk, lång, stilig man som kan dansa...ja, vad mer kan man begära? Han har nu smygit sig in på en första platsen på min lista!

Daniel Da Silva, min veckans babe!


Höga berg och djupa dalar...

Mount Everest är nu bestiget...men det krävdes blod svett och tårar! Inte nog med att det vart otroligt krävande att bestiga det utan alla fokus det har fått. Har haft radio, tv, tidningar här hela dagen...har varit en tuff dag så snart ska jag lägga min urmattade kropp men innan ska jag redovisa svaret på dagens mest ställda fråga:
Emmelie, vad gjorde du då du nått toppen?
- Torkade av diskbänken och sköljde ut disktrasan... (en otroligt skön känsla som alla någon gång i sitt liv bör uppleva)


Vardag...

Jaha, ännu en dag börjar gå mot sitt slut. Har inte gjort så mycket idag mer än vart i skolan och tränat. Men det kanske en bedrift...är så fruktansvärt skoltrött just nu, visst att man var lite skoltrött under högstadiet och letade ont i huvudet eller halsen men denna gång tar skoltröttheten priset! Önska att man fortfarande kunde ha lite ont i halsen och bara vara hemma och titta på film (bästa var ju även när Bella också var hemma från skolan och vi kunde se på film ihop, typ Bullerbyn eller "småband" från när jag och Bella var små) Men ack ack nu är det bara att bita ihop och ta sig i kragen...även om man egentligen vill vara hemma hos sin bästa vän sängen.

Nu ska jag äta lite mat sen är det väl dagas att bestiga Mount Everest ( ta tag i min disk)

Hej på er!


E(mmelie) som i Elefant

Har idag börjat en ny kurs. Satt innan vi skulle in på lektionen och önskade att vi denna gång skulle få oss en riktig hunk till lärare. Har nämligen en egen teori om att man skulle lära sig betydligt mer om man hade haft lite ögongodis framför sig...men om det finns högre makter så ville de mig inte väl idag! Fick lov att nöja mig med en man som började sin karriär på universitetet i takt med att jag hade blöjexem! Men Sara är skylldig mig ett tack eftersom hennes nya lärare var 26 år gammal och rena rama Magnus Betner kopian... Så kanske att det satt någon förvirrad man där uppe och råka sända denna snyggingen fel, men tack ändå, bättre lycka nästa gång kanske?!

Har även varit på Body Jam i dag, fantastiskt kul timme med olika danser. Ibalnd tycker jag liksom att jag får in ett steg otroligt bra, ser liksom mig själv som en ny medlem i dansgruppen Bounce med stora linnen och brallor och kepsen på sniskan, känns så jädrans bra och tänker att detta måste jag även kolla in i spegeln...Attans!! Det skulle jag aldrig gjort...jag insåg genast att det stora linnet blivit tight, de coola byxorna som från början varit svarta blev ett par gråa urtvättade och kepsen var som bortblåst...men en dansande elefant har ju också sin charm;)


Help, I need somebody HELP!!!


Är en av de underbara låtar jag lyckats ladda ner från nätet och skulle till att stoppa in den i ipoden...vipps! Så fungerade det  inte...min ipod är sönder...jag som har så mycket bra musik som jag velat lyssna på...


Ni som trodde att jag skulle komma tillbaka med nya friska andetag till bloggen efter tentan (som gick åt skogen ) har fel... Om ni haft en bra dag hittills, SLUTA LÄS!


Bitterfittan Emmelie (ursäkta uttrycket) ska nu lätta sitt hjärta:

  • Ipoden är sönder
  • Omtenta på gång
  • Stökig lägenhet
  • Ser som en kratta med mina glasögon (var inne på olika glasögonbutiker idag...3000 kr för att få ett par nya glasögon och då är inte min synundersökning inräknat och absolut inga märke på brillorna... Funderar på hur mycket en blindstav skulle kosta...
  • Min dragkedja på min dunjacka har gått sönder, vilket innebär att jag vart tvungen att lämna in den till någon sömmerska efter mycket om och men. Jag får nu gå i min tunna jacka i kyla, regn och slask.
  • Äckligt töväder.
  • Stor disk som ingen förutom jag lär ta tag i.

Om ni nu mot all förmodan fortsatte läsa, sorry! Ska försöka gottgöra er...


Gladfittan Emmelie (tro det eller ej, men ibland existerar hon) ska säga några rader:


  • Ska äta mormors köttbullar, mmm!
  • Har inget utomhusyrke, slipper vara ute i slasket J
  • Är ledig från skolan idag, kan ligga och titta på Sex and the City boxen vilket i sin tur betyder att jag fått valuta för mina pengar.
  • Mina blommor är inte vissna.
  • Och den musik som jag inte kan få in på ipoden har jag i alla fall på datorn (även om den är lite klumpig och ha med på springbandet på gymet)
  • Mina element är inte längre kalla vilket innebär att jag slipper ha sällskap i duschen (sällskap i duschen är väl inte i sig fel, men om det är med en oinbjuden rödklädd gubbe i 60-årsålden tackar i alla fall jag nej!)
  • Har gett Smart eyes en chans (stället där man köper glasögon som man beställer en Big Mac... Inga hemlån, inga märken men PERFEKT för en fattig glasögonorm som inte föddes med guldbyxorna på...995kr för ett par nya ögon! Yippi!)

Nu ska jag krypa ner i min säng och njuta av ännu ett bra avsnitt av Sex and the city, det är man värd då man är ett schizofrent kvinnligt organ!


RSS 2.0