Du hänger väl med?!

Kära läsare! Tider förändras. Det kommer en ny dag, en ny årstid, ett nytt mode, ny teknik, nya intressen, nya vänner, nya tröjor i garderoben, nya blommor i fönstret och jag kan inte vara sämre...utan skaffar mig här med en nya blogg. Ut med det gamla och in med det nya.

Du är hjärtligt välkommen att följa med mig vidare in i ja, det nya!

Vi ses här... http://mmelie.wordpress.com/

Godmorgon!

Är uppe i ottan då jag precis kört pappa och hans vän till tågstationen och det är något speciellt med att se en stad vakna. Har precis ätit lite frukost tillsammans med tidningen och ska återigen krypa tillbaks i sängen. En mycket lyxig morgon helt enkelt. En morgon där jag tror att jag slipper misstaget att hälla filmjölk i kaffet istället för vanlig mjölk. Som bonus på detta har jag precis läst att vi kommer bjudas på hela tre säsonger till utav Solsidan! Man tackar!


Njutning av sommarkvällarna in i det sista!






Gärna inslaget i blåa snören, tack.

Mark Levengood berättar i sitt senaste sommarprat om hur han fick ett hus av en herre som tyckte att han gjorde bra ifrån sig som programledare för Vi i femman och att han hade en fin slips. Om min livstapet skulle ha liknande mönster, att någon, någon gång skulle tycka att jag var allmänt trevlig, hade fina kläder och gör ett bra jobb och skulle vilja ge mig ett hus så får det gärna ha denna utsikten. Andra krav har jag inte.



Undertiden jag försöker tyda mönstret på min livstapet (ser inga hus med havsutsikt just nu) lyssnar jag vidare på Marks alla sommarprat. Han är fantastisk! Om det var någon jag skulle ge (?) ett hus med havsutsikt är det nog faktiskt till honom. Under förutsättningarna att han under mina framtida frukostar alltid sagt några kloka ord med hans underbara röst och dialekt tillsammans med ett leende. Som en bra start på dagen liksom.


Mått som firren i vattnet!











Inte alla som får drömkillen på löpandeband...




Jobbdagen idag har varit så mycket trevligare i och med att snygga Martin Stenmarck titt som tätt glider upp på kassabandet framför mig. Låtsats att streckkoden inte fungerar och tvingas slå in streckkoden och får på så vis lite extra tid tillsammans med min drömkille;)

Badkruka?!

Folk har ibland fått för sig att jag är lite av en badkruka. Fattar inte varför! Jag har badat både igår och idag, så det så!


RSS 2.0