True colors...

I dag är jag betydligt gladare och trevligare än sist jag skrev. Hemtentan är inlämnad, solen skiner och har haft en mycket mysig fika på en uteservering på stan med en mycket trevlig Sara (kan väl inte vara annat än trevlig då hon kommer från trestadsområdet;) Tänk att man fortfarande kan sitta ute i slutet av september, underbart! Man behöver allt ljus och energi man kan få innan vi nu går in i höstkylan och mörkret och får hålla till godo med värmeljus.

Nu ska jag ladda upp med skön musik, utgång på ingång (som Sara hade sagt)

Ta hand om er, njut av dagen, den kommer inte tillbaka

Puss och kram

(en idag) mycket positiv Emmelie

Här får ni även lite uppiggande bilder på några av underbaringarna i min tillvaro, titta och njut!


Min underbara syster!

Min goa Pellinor

En bild säger mer än tusen ord...så går det när man dansar på bord, men snygga var ni!!;)


Dåligt tålamod, irritation, ilska, förbannad!

Mm, så är situationen i biblioteket 18.08 framför kopiatorn/skrivaren! Jag är galet trött och ska bara skriva ut min hemtenta för att kunna rätta till det sista. Framför mig står det då en tjej och i godan ro och kopierar ur en bok. Hon kopierar en sida till, fem sidor till, tio sidor till!! Fine, detta är ju självklart att man får göra men inte om det finns en kopiator längre bort (UTAN UTSKRIFTSFUNKTION!!!) som hon kan använda sig av. Hmm, tanken på att låta en som bara ska skriva ut ett dokument med kopieringskortet i högsta hugg gå före fanns givetvis inte. Jag hann vanka fram och tillbaka, kolla mobilen, bli orolig för att min dator skulle vara borta, hinna få två kompisar i kön… men nej, med lugna puckar kontrollerade hon vilka sidor som skulle med eller inte. Jag hann till och med bli förbannad på mig själv som stod så fogligt i kön och inte sa att det fanns en kopiator längre bort eller fråga om jag bara fick sticka emellan med mitt dokument. Snäll eller dum är ibland en hårfin gräns…

Men jag log lite snällt emot henne i alla fall… då fick jag citronminen tillbaka (sur)! Jag vann men jag förlorade också, min dyrbara tid! Grrr!


Friday

I dag mina vänner hade vi en föreläsning av en samhällskunskapsboksförfattare och hela föreläsningen avslutades med att han lottade ut en av hans lärobok. Jag ville så gärna ha den och var helt övertygad om att jag skulle vinna den. När han läste upp namnet på den vinnande lotten slutade namnet på e, men inga andra bokstäver matchade mitt namn… hur gick det till? Hur kunde jag inte vinna och hur kunde jag bli såå intresserad av en lärobok.. börjar jag bli en riktig lärare?!

Fredag och helg återigen, njut mina medmänniskor, men man kan väl knappast annat göra med Dirty dancing på TVn! Mmmm!


Undra om samma rekommendationer gäller för att undvika krogsvin??



Detta är utsikten då man sitter på skolans toaletter...

Denna svininfluensa, vart ska detta sluta? Bör man ta vaccin för denna otäcka epidemi eller är det bara media som använt sin otroliga makt till att skrämma upp var och varannan? Ja, det är väl bara tiden som kan utvisa detta.

Ikväll är det utgång på tapeten. Ska bli mycket roligt! Men flickor och pojkar…tänk nu lite extra på att tvätta händerna ordentligt, nys i armvecket, undvik dörrhandtag och andra bakteriefrodande områden.. och framför allt, inget hångel! Det enda du egentligen får göra är att slå klackarna i taket… då slipper du i alla fall tryne och knorr i morgon då du vaknar…huvudvärken är nog där varken du vill eller inte;)

Puss och kram på er


En dag i den värmländska djungeln

Fredagskvällen börjar lida mot sitt slut. Dagen har spenderats i skolan för lite plugg, sedan blev det en sväng till Willys med Sara rara. Så nu har man återigen lite krubb i kylen.  På tal om krubb…vad är det för tv-program som börjat på 4:an? Hade krävts betydligt mer för att jag skulle stå med en hjälm med djur kryllandes runt huvudet än det där. Men den största frågan är ju hur det går för Karl-Petters grisar…vem tar hand om dom?!

Trevlig helg!


oj, oj OJ

Ett oj för nollningen, ett oj för att jag varit dålig på att uppdatera och ett stort OJ för vad teknik kan få mig att bli galen.

Vissa personer har en uppfattning om mig om att jag aldrig kan bli arg, det blir nog ett fjärde oj för vad fel de kan ha. I dag har jag varit arg som ett bi! Här köper jag en dator för en hejdlöst massa pengar och sen kan man inte använda den utan att man ska vara ett teknisktgeni. Sen en känga till alla försäljare som inte tar en på allvar bara för att man inte vet vad processorn har för funktion i datorn, eller vad gigabit betyder. Grr! Så i dag har jag efter svett och tårar tillslut lyckats med att installera virusskydd, impad av mig själv!

Tyvärr har detta gjort att min blivande prins kommer har ännu mer krav på sig, det ska vara en man som är lång OCH teknisk. Men ni vet… när den rätta dyker upp då säger hjärtat till och då får huvudet säga vad det vill… Kommer kanske bli en kort och oteknisk en ändå!

Puss och god natt
Dags att sluta hänga läpp!


RSS 2.0