A clean house is a sign of a wasted life?



Kan man kanske tycka men ibland är det faktiskt nödvändigt! Idag var det nödvändigt... jag skulle nämligen kunnat öppna ett zoo med alla mina dammråttor under sängen. Kanske skulle slå en pling till Jonas Wahlström på Skansen och fråga om han vill ha några exlusiva exemplar av dammråttor?

I morgon kommer Karro (kan vara en liten anledning till varför jag städat) vi ska ju gå på Björn Gustavsson och co. Tror att det kommer bli en riktigt höjdare! Innan ska vi träffa Nathalie, Emma, Elin och Sandra som också ska med.

Nu ska jag ta och bara njuta av den friska doften i min lilla lya och bädda ner mig framför tv (bonde söker fru, greays och efterlyst) sen ska jag lägga mig, känner mig lite småfebrig, men nu har jag laddat med massor av c-vitamin så febern kan leta efter någon annan att ge sig på!

Kram banan

Slisken bakom disken

Äggen blev utmärkta, finns hopp för mig!

Men nu till dagens hallå?! Eller egentligen gårdagens hallå, satt nämligen igår och kolla på Färjan på femman...jag säger bara bartendern HÅKAN! Har denna snygging (enligt han själv) verkligen alla kort i kortleken? Eller har han tappat några i spelhörnan? Vågar man sätta sin fot på färjan då man vet att det finns en Håkan i baren?

Då till dagens andra hallå?! Vad är det för fel på mig som sen sitter och ödslar min dyrbara tid på att titta på sån skit som Håkan i Färgan? Tiden jag lagt på honom hade jag ju kunnat lägga på min nya bok om politik som vi ska ha på ett kommande seminarium...men nej! Kanske skulle tacka dig Håkan, för att jag slipper plugga en stund och vem annars skulle jag störa mig på om inte du vart med?
Tack!

Natti

Livet på en äggmacka?

Japp, nu är jag åter tillbaks i Karlstad så nu kanske jag kan ta mig i kragen och hålla min lilla blogg vid liv.

Jag är så mör i kroppen, hård träningen med Elin och Kristin, duktiga mig!
Håller just nu på att koka mig några ägg, ska bli en äggmacka av det hela är det tänkt, har i och för sig varit min tanke flera gånger...men då har äggen blivit för lösa och hur gott är det att ha en rinnande gula på smörgåsen, faller inte mig i smaken i alla fall. Ja, jag vet vad du tänker och tanken slår mig också ibland, hur ska jag kunna bli hemkunskapslärare om jag inte ens kan koka ägg?! Men man lär så länge man lever;)

Kanske skulle ta och tända några vÄÄÄrmeljus oxå, eller vad säger du Elin?

Puss o kram på er




Utkast: Jaha, då ...

Jaha, då gör jag ett nytt försök med att lyckats få fram lite text på  min lilla blogg. Försökte igår men något gick fel!

Har precis varit på lite födelsedagsglasstårta hos min pappas moster. Där va även farmor. Och jag kom och tänka på en sån rolig sak, jag har i dag haft på mig ett armband och lyckats träffa både farmor och mormor och båda två komenterade mitt armband. Mormor synade det ordentligt och tyckte de var jätte fint, farmor konstaterade att jag hade ett armband och menade mer på att de var en onödig utgift...tycker att det är intressant hur två damer i ungefär samma ålder kan vara så olika. En spara och en slösa(eller livsnjutare, beror på hur man ser de) Och allt kommer väl från början ifrån ens egna uppväxt. Men smaken är som baken, delad!

Nu ska jag i alla fall till torp och använda ena delen av baken (slösan)

Ha en bra kväll!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0