Blåbärssoppa en fredagkväll istället för en köttbit...

Nu börjar jag bli människa igen efter någon slags matförgiftning. Tycker känslan av att tappa kontrollen och känna hur magen vänder sig är så otrolig äcklig. Det trycker på från alla håll och kanter och om man har tur har man rätt kant vid toaletten vid rätt tillfälle Då är jag inte stor på jorden vill jag lova! Detta var inte alls vad jag planerat, tanken var ju att jag och Ellinor skulle ut och äta (vår lilla traditionella avskedsmiddag innan vi åker tillbaka till våra respektive pluggstäder) Men icke då! Istället för att mysa med god mat och en flarra rött med min Pellinor fick jag istället nöja mig med att krama om herr WC. Men Ellinor, jag hoppas att vi lyckas få in en middag innan vi skiljs åt!


På måndag bär det av till Karlstad för ytterligare ett läsår. Ska bli roligt att träffa alla igen och inte att förglömma är ju den stundande nollningen, tro att de kommer bli jätte bra!


Ta hand om er!


Vitaminer!

Sitter just nu lite småuggen och har ont i halsen, har stoppat i mig lite C-vitamin och hoppas på det bästa.


På tal om vitamin, har fått en härlig dos av Ellivitaminen i dag. Har suttit och myst en augustikväll som denna på Uddevallas bästsida med en av dem bästa, min Elli! Även om det kan gå länge mellan våra träffar så är det alltid som vanligt att träffa denna lilla filur! Har alltid något att prata om, gamalt som nytt. Den dag jag inte har dig vid min sida kommer jag gråta krokodiltårar (svarta och rosa ;)


Sommaren 09 har gått med racerfart! Känns inte som jag gjort något annat än jobbat och tittat på regn. Visst, icke att förglömma är ju midsommarfirande i Grebbestad och en otroligt rolig vistelse i Sunne men annars... hmm! Men nu är det inte många dagar kvar bland tOmtarna på konsum (antingen ser du ut som tomtar eller har tomtar på loftet). Kommer sakna mina goa jobbarkompisar men snuskgubben som stinker trotts att han lämnat butiken för en halvtimme sedan kommer jag jubla över att slippa! Kanske är ett bra knep att tänka på honom då skoltröttheten faller på... lär ju läsa som aldrig förr!


Nu ska jag gå och lägga mig, i nytvättade sängkläder! Mmm!


Sov gott!
Puss och kram och nyp i stjärten!


RSS 2.0