Jag har inte bara världens bästa syster...

VÄRLDENS SNYGGASTE OCKSÅ!






Det går bra nu...men vad händer vid 34?

Jag har en kär vän som för några dagar sedan berättade att fiskarnas (stjärntecknet) planeter nu kommer stå i fas till varandra i tio år framåt. Låter mycket lovande tycker jag MEN innebär detta att planeterna efter tio år återigen kommer hamna i ofas? Känslan av att gå in på mitt 34 år med vetskapen om att planeterna kommer att ligga i ofas tills året jag fyller 44 låter inte ett dugg lockande!

Tio år med planeterna i fas låter perfekt men vad händer sen? Vilket vill man? Ha planeterna i helfas i tio år med allt perfekt och därefter tio år med planeterna ur fas och fullkomligt ras? Eller jämna plågor?

Jag väljer att hoppas på att planeterna låser sig fast i rätt fas, i alla år!

Take care!

 

 


Pluttifikation

Idag har det stått inventering på schemat, inte det roligaste man kan göra men heller inte det tråkigaste. 1, 2, 3, 4…6, 8, 10, 12…ja, det har varit mattematik på hög nivå. Samtidigt som man står där, 91, 92…ja då kommer ju givetvis tanken…man kan åka till månen och tillbaka och överleva men man kan inte trolla fram en maskin som räknar hur många varor det finns i en butik…?! Är det dags att lägga min lärarkarriär åt sidan för att låta min ingenjörsådra komma fram? Hade i och för sig lite svårigheter med sexans gångertabell, men det måste bara vara att friska upp minnet lite? Eller?

Nu är jag hemma i en strömlös lägenhet. Som student kan det inte bli bättre, finns inget annat att göra än att plugga. Lite svårt att se texten bara. Kanske kan jag skylla på det om jag skulle svara fel på någon fråga?

 

 


RSS 2.0