Dags att ge sig av...

God morgon!

Ska strax hoppa in i duschen och sedan packa det sista. Det är allt lite vemodigt att lämna Karstad och sin lägenhet. Man blir så van vid att bo själv och att nu behöva trängas och samsas med övriga familjemedlemmar blir en utmaning. Men har gått bra förut så det är bara att hålla tummarna att det går bra denna gång också.

Förövrigt önskar jag att det vackra vädret kommer tillbaka, vill ha en lika varm sommar som vi hade en kall vinter!

Take care!




Sommarlov!

Så skönt!! Tredje studieåret är nu avklarat och jag tar nu ett välbehövligt sommarlov! I morgon kommer snälla syster och hämtar mig och mitt pick och pack för en sommar i Uddevalla.

Sa jag att jag hade sommarlov?!

TJOHO!


Nationaldagen, en gammal dag...

Två tecken på att jag blivit gammal har infunnit sig två dagar i rad. Igår var vi en sväng på Starboys och då säger en av bandmedlemmarna att det finns ingen under trettiofem som säger ordet Jösses, min kära vän Sara säger snabbt bredvid att jag använder mig av detta uttryck jätte ofta. Alldeles nu kom jag på att jag sitter och diggar till nationaldagsfirandet på tv:n med en kopp te i handen…

Får kompensera detta med att blogga och kanske köpa något på blocket;)

      


Sista rycket innan lovet

Idag har jag fått tillbringa dagen inomhus för att plugga, betydligt mindre roligt än gårdagens aktiviteter. Men snart är min sista enskilda uppgift gjord och endast en gruppuppgift återstår av denna termin, gott! Dock funderar jag över vad det är jag pluggar till… många av dem jag började plugga med tar nu sin examen och här sitter jag och har två och ett halvt år framför mig, TILL! Känns konstigt när jag tänker på det men känns också konstigt att jag nu redan har pluggat tre år. Så om det fortsätter i detta tempot så går det nog fint. Nu ska jag återgå till plugget.

 


Juni och sol...så det ska vara!

1 juni och jag har fått årets första riktiga bränna. Smörjde in mig ordentligt då jag vet att min vinterbleka kropp bör färgas försiktigt, i alla fall nu i början. Solen tog alldeles lagom på alla ställen förutom ryggen! Där hade jag visst slarvat med solfaktorn så hissa upp mig i en flaggstång och jag är Dannebrogen!

Dagen har alltså bjudit på sol och detta tog jag vara på tillsammans med härliga Sara och Kristin. Vi låg hela förmiddagen och njöt i solen intill Klarälven. Efter en lunch i skuggan bestämde vi oss för att vara turister i vår egen stad och tog båtbussen tur och retur till Mariebergsskogen. Detta kan jag rekommendera!

Just nu sitter jag med en kopp te, har en lite lätt svidande rygg men framförallt njuter jag av att precis haft ett mycket trevligt samtal med en kär gammal vän! :)








För första gången i mitt liv har jag åkt igenom en sluss och vår käcka kapten varnade oss för att bada just i slussen. Där hade nämligen ormarna sitt tillhåll och man kunde ibland se hur de solade längst kanalväggen… tur att jag slapp möta dessa slingrande varelser i alla min fascination…



Nu, läggdags!


RSS 2.0