En kväll på logen del 2

Står som en höna bland de andra panelhönorna och tittar ut över dansgolvet. Ser i periferin hur en inte alltför rolig gubbe går med bestämda steg mot vårt håll men hinner ha någon logisk konversation med mig själv att det mest troliga är att han siktat in sig på tanten bredvid mig. Men för säkerhetsskull tittar jag åt ett helt annat håll. Låtsas som om jag har fullt upp med att studera dansarna på golvet. Nu närmar han sig, ta tanten, ta tanten! Nej, inte mig, nej, inte mig! Får en pickning på axeln samtidigt som jag hör ”får jag lov” FAN! Javisst säger jag och krystar fram ett trevligt leende. Ja, bara att stå ut. Dansen efter kan ju bara bli bättre och en vacker dag kanske är det jag som är den inte allför roliga damen som ska ge sig på lammköttet?


Kommentarer
Postat av: Nathali Asnice

Åh vilken fin header du :o

2011-05-07 @ 13:21:08
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0