"Den vita rocken"

Jag och några i min vänskapskrets brukar tala om ”den vita rocken”. Ni vet han som kommer och hämtar en och kör en till avdelningen där det finns stolar med skärp på. För om ”den vita rocken” hade haft tillgång och insyn i min hjärna hade det plingat på dörren för länge sedan (okej! jag ljög nu…det har redan ringt på dörren en gång men då svarade jag att det inte fanns någon Emmelie på denna adress, han ursäktade sig och tog hissen ned igen). Frågan är hur länga jag kan köra med den fulingen?

Men nu till min fråga, ska jag bli rädd eller ta det som en komplimang när en kompis säger ”Det känns rätt skönt för om ”den vita rocken” skulle komma och hämta mig, då vet jag att du, Emmelie redan är där”?! Hon måste väl mena att jag är en vän som alltid ställer upp i vått och torrt och självfallet finnas vid hennes sida då de ”vita rockarna” hämtar in henne. För inte kan hon väl mena att jag är snäppet lite mer koko än vad hon är och att jag redan sitter i stolen med skärpet på när hon kommer? Eller?!


Kommentarer
Postat av: HANNA

allt bra med dig idag ? :)

2011-05-15 @ 11:58:51
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0