Som natt och dag

Ibland kan jag fundera över om både mamma och pappa verkligen var med de två gångerna då jag och min syster blev till (läs storken kom med en korg med ett litet knyte i) för vi är som natt och dag.

Jag står för dödande av spindlar, ordning och reda, kanske slösar någon krona för mycket då och då och alltid en ordentlig packning som innebär att jag slipper få slut på trosor på utlandsresan.

Min kära syster står för räddandet av spindlar (och alla övriga oviktiga djur av alla dess slag), lite mer oordning och oreda, lyckas ha massa pengar på banken och har kanske en packning som inte är lika tung som min men får brist på rena trosor de sista dagarna av utlandsresan. Helan och halvan, surt och salt, plus och minus, kallt och varmt, ja vilka motpoler som helst kan användas som Emmelie och Isabella.

Men idag var vi i alla fall överrens om vilken kamera som hon gjorde klokast i att köpa… Men Bella, om du skulle tycka att den var lite svår att hålla reda på eller att den är tung kan du alltid överlåta den till din syster som har stenkoll på den och gillar att bära tungt ;)



Men vem vet? Kanske kommer jag i brist på annat på en utlandsresa (typ glömt böcker så det räcker till strandläsningen) också gå och införskaffa mig ett cyklop för att snorkla lite… eller nej, jag tro inte det men kanske kommer jag därför alltid träffa på de fula fiskarna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0