Packad? Hur gör du?

När jag och min mamma under min uppväxt varit och handlat mat har jag alltid fått det bekräftat, att människor packar matkassar olika. Av gammal trogen vana börjar jag packa ner, mamma betalar och sedan kommer hon ikapp mig och börjar flytta om varorna jag redan packat ner (enligt mitt synsätt och packningssystem utmärkt nedlagt!). Eftersom jag nu är utflyttad är det en fröjd att få handla och packa mina bärkassar precis som jag vill utan att någon ska ha några synpunkter på detta (min plånbok föredrar dock gamla tider).

Idag då jag satt i kassan hör jag:

-”Bertil, du lägger väl brödet överst?!”

Stackars Bertil!! Klart att Bertil vet att han ska lägga brödet överst, låt honom vara! Som singel är detta något jag måste ta hänsyn till. För när jag väl tagit mig ur mammas packningshänder ska jag väl inte hamna i någon annans, precis som stackars Bertil? Med eller utan partner tänker då jag packa kass(e), som jag vill!  


Kommentarer
Postat av: Bella

Precis som jag har fått vanan att kolla Nyhetsmorgon på morgonen så har jag fått vanan att kolla din blogg på kvällarna. Måste säga att det är en kanon blogg ! Faktiskt den bästa ! Å det är ett förbannat bra betyg ;)



Så redig syster yster ! Puss



Btw, stackars den där Bertil !

2011-07-28 @ 23:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0