Kösystem, tack!

Kan gå hett till då den snälla kassörskan (jag) öppnar en kassa till och tanterna slåss om att komma först i den nya kön.

Tant 1: Nämen jag var allt före dig i kön!

Tant 2: Men är det inte den som kommer först fram?!

Tant 1: Nä, så tycker jag inte att det är fint att göra (samtidigt som hon knör sig framför tant 2)

Den snälla kassörskan (jag) står snällt och väntar på den vinnande tanten och kan inte sluta fundera på vad det är som sätter in hos tanterna och gubbarna när de öppnas ytterligare en kassa? Vad får man så bråttom till då man blir pensionär? Är det sent ute till PRO eller är det tävlingsinstinkten som sätter in?

Jag kan inte låta bli att fundera på om dessa tanter hade samma taktik då de i unga år var på jakt efter sin man? Kanske funkade Tant 2s taktik bättre då, försten fram vinner? För min egen skull hoppas och tror jag på Tant 1s taktik då löpning aldrig varit min starka sida. Så kösystem tack, i alla fall om jag ska få mig en man eller i framtiden hinna i tid till PRO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0