Emmelie heter jag...och jag är sockerberoende!

Sockerfri, gladare, piggare och 30 kg lättare… och precis helt livrädd! Livrädd för att återigen falla in i mitt drogande av socker och för att behöva hämta upp den alltför stora jackan i förrådet. Men just nu går det fint. En dag i taget! Inte lätt för stackars hjärnan när den hör två röster varje gång den är och handlar.

Ängeln som säger  - Köp INTE godis idag, du mår sååå mycket bättre av att inte göra det!

Elaka djävulen säger- Mohaha, ängeln har fel! Du vet hur mycket du älskar salta godisar, KÖP!

Under det senaste halvåret har ängeln vunnit varje match, skönt! Men om jag inte matar ängeln med rätt mat och rätt tankar har djävulen snabbt övertaget.  Ber till högre makter att detta underbara ska fortsätta!

Fick frågan om att ställa upp i en liten intervju om mitt sockerberoende. Till en början tyckte jag att tanken kändes lite skrämmande och väldigt utlämnande. Men samtidigt, om jag kan inspirera en enda stackars själ som fortfarande sitter med sin godispåse i knät och mår skit är det värt det! Att faktiskt få äran att informera mer om sockerberoende (som är som vilken beroendesjukdom som helst) och försöka få bort skammen som ligger runt en beroendesjukdom.

Resultatet av intervjun blev följande:

http://www.magasinvera.se/tankvart/sockret-var-emmelies-drog

Trevlig läsning.


Kommentarer
Postat av: Sara

Gud vilka fina bilder på dig i reportaget! Och Emmelie du är så himla duktig som lyckats med detta och jag tvivlar inte en sekund på att du kommer fortsätta klara det lika bra!! Vi ses snart för då är det planering av Barcelona som gäller :) Puss

2010-10-21 @ 18:46:14
Postat av: sara

Gud vilka fina bilder på dig i reportaget! Och Emmelie du är så himla duktig som lyckats med detta och jag tvivlar inte en sekund på att du kommer fortsätta klara det lika bra!! Vi ses snart för då är det planering av Barcelona som gäller :) Puss

2010-10-21 @ 18:47:10
Postat av: Maria

Du är en FANTASTISK människa på väldigt många sätt Emmelie! Du är grym som har lyckats med detta och liksom Sara tvivlar jag inte ett ögonblick på att du kommer klara det lika bra i fortsättningen!



Hoppas ni får det toppenbra i Barcelona! Påminner om att jag gärna vill träffa dej snart! Kanske när ni kommer hem från resan?!



Tokfina bilder förresten!

2010-10-21 @ 21:43:53
URL: http://marrrejohanssons.blogg.se/
Postat av: Elli Pelli

Du är grym och jag är så stolt över dig! Vi hjälper varandra precis som vi alltid har gjort och på det viset kommer allt fixa sig! Ha det kanon i Spanien! Puss

2010-10-23 @ 14:02:25
Postat av: Erica

Vilka underbara bilder!! Kan bara instämma med de andra om att jag e så imponerad av dig! Du är grym! Saknar dig! Puss

2010-10-28 @ 20:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0