Vem bjuder du?

Tv-programmet Go kväll har en programpunkt, som nu även Vakna med the voice har tagit efter. Programpunkten går ut på att en person sitter vid ett dukat bord och låtsas att han/hon får bjuda in vilka personer som helst, död som levande. Frågan blir ju självklart vem hade jag bjudit in? Jag började min tankebana med Elvis men stannade rätt snabbt på kändisbanan, självklart hade jag ju bjudit in min döda farfar, döda morfar, döda mormor och levande farmor. Tänk vad trevligt vi skulle ha. Farmor fick krama om farfar igen och alla en liten update om vad vi pysslar med liksom. Hade de gissat att jag pluggar till lärare och att jag nu bor i Karlstad? Och jag hade ju kunnat fråga om de sitter på molkanten och dinglar med fötterna samtidigt som de löser dagens korsord. Ja, frågorna hade varit många. Hade nog känts rätt sorglig då vi skrapat de sista ur efterrättstallrikarna och skulle vinka av varandra igen.  Kanske är det bättre att vi lunchar ihop då vi alla vädrar fötterna vid molnkanten?


Kommentarer
Postat av: Elli Pelli

Tror det är bättre med lunchen ja..att behöva skiljas igen är nog alldeles för jobbigt. Puss

2010-11-03 @ 19:05:44
Postat av: pappa

Fin tanke, passar inför alla helgona helgen.

2010-11-06 @ 08:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0