Bittra och goda mandlar i samma Toscakaka

I morse hände det igen, jag lyckades vakna precis lite innan sju, sprang upp och satte på radion. Ring så spelar vi hade inte börjat än. Gör ett besök på toaletten och minns förra lördagen då Lisa Syren berättade att Mark Levengood skulle vara gästprogramledare, alltså idag. Blev medens lite extra lycklig. Kröp återigen ner i lakanen och lyssnade på Marks ljuva stämma.
Samtalen ramlar in och låtar önskas. Allt från den buttra gubben i Vadstena till Berit som idag skulle bli bortrövad för att bli firad på sin 50-årsdag. Samma lördag, i samma land, i samma radioprogram men ändå så olika. Där låg jag kvar i sängen medan Lars redan hunnit rasta voven och läst tidningen. Jag kände mig lycklig, någon annan i någon annan säng kände sig olycklig. 10 år framåt är det kanske tvärtom? Men det är liksom livet. Upp och ner, ner och upp och jag gissar att det bara är att åka med.
Vi är alla mandlar (ibland bittra, ibland goda) och ändå i samma Toscakaka...
Trevlig lördag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0