Vårkänslor?

Nu mina vänner kom det till mig, känslan av att vilja fylla sin blogg med något. Vet inte om det har att göra med att min praktikperiod för denna gång nått sin ända, eller att min lägenhet är hyfsat städad eller kan det vara en liten släng av vårkänslor? Vad det än är så ville jag trycka fram något på tangenterna.

Jag tror att jag fortsätter på ämnet vår. Våren har jag en liten hatkärlek till. Allt blir ljusare, bleka människor börjar tina upp och ett leende kan tydas på allt fler läppar. Men det innebär också (för mig och många med mig) röda kliande ögon, nysningar och täppt näsa. Men det ljusa och de mer färglada människor övervinner såriga och snörvlanden näsor då man vet att det har sitt slut. Men än så länge har snön fortfarande sitt tag över marken men smällt smällt smällt dumma snö. Nu vill jag ha vår!

På tal om snö, hemma i Uddevalla har man valt att flytta alla snö som legat i vägen till ett och samma ställe vid hamnen som nu bildat ett stort snöberg. Så till midsommar har min kära far en teori om att snön fortfarande kommer ligga kvar. Ja, den som lever får väl se om det ska packas midsommarkrans, sill, nubbe och…stjärtlapp?!

       

     
Ge mig vår och sommar nu, tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0