Juni och sol...så det ska vara!

1 juni och jag har fått årets första riktiga bränna. Smörjde in mig ordentligt då jag vet att min vinterbleka kropp bör färgas försiktigt, i alla fall nu i början. Solen tog alldeles lagom på alla ställen förutom ryggen! Där hade jag visst slarvat med solfaktorn så hissa upp mig i en flaggstång och jag är Dannebrogen!

Dagen har alltså bjudit på sol och detta tog jag vara på tillsammans med härliga Sara och Kristin. Vi låg hela förmiddagen och njöt i solen intill Klarälven. Efter en lunch i skuggan bestämde vi oss för att vara turister i vår egen stad och tog båtbussen tur och retur till Mariebergsskogen. Detta kan jag rekommendera!

Just nu sitter jag med en kopp te, har en lite lätt svidande rygg men framförallt njuter jag av att precis haft ett mycket trevligt samtal med en kär gammal vän! :)








För första gången i mitt liv har jag åkt igenom en sluss och vår käcka kapten varnade oss för att bada just i slussen. Där hade nämligen ormarna sitt tillhåll och man kunde ibland se hur de solade längst kanalväggen… tur att jag slapp möta dessa slingrande varelser i alla min fascination…



Nu, läggdags!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Va mysigt med en kommentar från dig vännen :)

Fin blogg du har! Skall bli kul att följa :D



Kraaam

2010-06-01 @ 23:24:39
URL: http://sandrasjokvist.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag ser också ut som dannebrogen, ajajaj! men jag har ett tips, jag hittade ett kylbalsam här hemma, jätteskönt för brännan!

2010-06-02 @ 08:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0