Ung och dum...

Det blev fint. Kände mig ball. Jag var härmed förevigad på skolan.
- Vad håller ni på med?
Det var städerskan som kom från ingenstans.
-Ingenting!
Säger jag och försöker dölja mitt bläckskrivna namn på den vita lutande väggen.
-Är det du som har skrivit Emmelie där?
Frågar städerskan surt.
-Nä, det är inte jag!
Säger jag alldeles för snabbt.

Jag ljög. Visst tusan var det jag. Med två m också! Städerskan gick vidare med sin städvagn och kvar stod jag med blossande kinder och ett skrikande blått Emmelie på väggen. Jag var helt övertygad om att hon skulle kolla i skolkatalogen, känna igen mig och min stavning (tack pappa för att du envisades med två m!) Jag såg framför mig hur hon skulle komma till vårt klassrum, berätta för läraren och hur jag sen skulle få sitta med vatten och såpa för att tvätta rent väggen igen.

Idag sisådär 14, 15 år senare känner jag mig rätt säker på att städerskan inte kommer att kontakta mig. Jag är förevigad på Äsperödskolan vilket känns roligt. Men städerskan, jag hade dåligt samvete, jag lovar!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hahaha vilket minne! Det känns som att det var igår.. =) Och oj va rädda vi var.

2010-12-08 @ 18:16:56
Postat av: Emmelie

Ellinor, du var ju så smart att skriva längre in... jag hade då att lära;)

2010-12-08 @ 20:27:21
Postat av: Ellinor

Hehe visst är det så Emmelie. Jag har alltid varit "värstingen" med mest erfarenhet av oss två =)

2010-12-10 @ 17:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0