Tomtar, både här och där...

Till nyår ska jag återigen sätta mina fötter på mitt kära jobb i Uddevalla. Uppskattar att få jobba lite extra av flera anledningar. Dels mina goa arbetskollegor, dels lite extra penningar i fickan och till vis del även att möta kunder. Efter en period med jobb brukar jag alltid slås av en längtan efter att återigen plugga. När jag mött tillräckligt många kunder med tomtar på loftet och personer där plogen inte gått ända fram (för att använda jul och vintertermer) vill jag inget hellre än att komma ut i skolorna och försöka minska de befintliga tomtarna på loftet och försöka få eleverna att skotta den sista biten fram till huset. Om jag lyckas, det återstår att se men jag ska göra mitt yttersta för eleverna men också för alla underbara kassörskor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0