Hem ljuva hem?

Det är konstigt det där med vad som är ens hem. När jag var liten bodde vi på landet, det var mitt hem. När jag sedan började gymnasiet flyttade vi till stan, då var det mitt hem.  Jag flyttade till Karlstad och då blev Karlstad mitt hem. Om jag pratar med någon om vart jag ska fira jul så ska jag fira den hemma, hemma i Uddevalla. När jul och nyår är över kommer jag åka tillbaks hem, hem till Karlstad. Vad kännetecknar ett hem egentligen? Kan man ha fler hem? Och om man kan ha det, hur många hem kan man ha? Vad är det som avgör om det är ett hem? Är det där man har sängen eller där man har vetskapen om att man ska stanna ett tag. Eller är det där man känner trygghet?

Skönt i alla fall att jag både ska åka hem till jul och åka hem efter jul. Uddevalla och Karlstad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0