Erbjudande! Köp de tre vise männen och få Maria på köpet..?

Jag minns det som igår. Hur mamma står i fina rummet och plockar fram allt julpynt ur den stora stora lådan som pappa burit upp från källaren. På lådan står det julpynt skrivit av ett barn. Barnet var en gång i tiden jag. I den stora lådan ligger många små lådor och i en av den ligger julkrubban. Tyckte alltid att julkrubban var extra rolig då jag fick ställa rätt Jesusbarnet, Maria, Melker och de två andra vise männen (pappa, jag vet att de två andra heter Kaspar och Balthasar!)

Nu till min fundering… är julkrubban på väg att dö ut? Eller har den redan dött ut? För inte har jag hört någon kompis någon gång säga ”Vill du följa med på stan? Jag ska nämligen köpa en julkrubba … de hade en så fin på Åhléns som inte var allt för dyr..” Inte heller har jag tänkt tanken på att köpa någon krubba eller Jesusfigur. Finns det ens att köpa krubbor? Om ja, ingår Jesus, Maria, de tre vise männen och fåren, eller får man köpa de för sig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0