Dagens hjälte!

Var ute på promenad precis. Gick där och lyssnade på min halvfungerande ipod med taktfasta steg. Men något överröstade musiken... sirener. Jag hade två val, antingen fortsätta hemåt eller gå mot ljudet... hamnade mitt i avspärrningarna. Jag frågar en polis vad som hade hänt och han förklarade lite stöddigt att de var en mycket våldsam man inne på Konsum. Rätt var det var sprang mannen ut... alla försökte springa iväg från avspärrningarna och så även jag. Men mitt bakom mig står det en tant som jag snubblar över. Helt plötsligt, en meter bakom ser jag mannen... jag hann inte riktigt tänka men vipps så gjorde jag det... ni vet mitt grepp som jag fortfarande kan efter min självförsvarskurs på gymnasiet. Hör och häpna, jag fick ned honom! De två poliserna som fans på plats kastade sig över honom... Ha! Sen var han fast!


Så nu har jag blivit intervjuad av NWT och de lokala nyheterna!!


Dagens hjälte... skulle jag kanske kunna bli om jag inte valt vägen hemåt... Men jag tog i alla fall en promenad och det var ju också bra! :)


Kommentarer
Postat av: elin

åh jag gick nästan nästan på det! snacka om livlig fantasi:) puss gumman!

2009-05-21 @ 20:42:54
Postat av: Elli

Haha sött!

2009-05-21 @ 21:05:32
URL: http://ellinorfridlund.blogg.se/
Postat av: Nathalie

hahahaha!!!

Ja gick oxå nästan på de...va söt du e:D

pöss

2009-05-21 @ 22:12:24
Postat av: Maria

åhhh, emmelie!! jag köpte vartenda ord!!

2009-05-22 @ 17:58:24
Postat av: pappa

vem är föräldrar till dig

2009-05-22 @ 23:38:01
Postat av: Anonym

haaha ... tänkte precis skriva VAAAA, är det SAAANT? men förstod när jag kom in här att det verkade vara en bluff? haha..

2009-05-28 @ 08:47:42
URL: http://josefinebjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0