Tuk-tuk istället eller John Deere skördetröska?

Tänk vad olika man kan värdesätta saker här i livet... Jag är ju som sagt på praktik nu och är på en skola en bit utanför Karlstad. En liten håla med ett Konsum, en bensinmack och ja, det var väl allt?!

Här om dagen var det i alla fall en elev som berätta att han skulle åka till Thailand i två veckor. "Åh! vad kul!" sa jag. Han med en stor irritation i rösten "Fan heller! Jag missar ju Vårvisningen!!... Här är det Vårvisning en gång om året och då ska vi åka till något jävla Thailand!"

Vårvisning för er som inte vet är då man visar upp nya traktorer och diverse maskiner med en motor i, en liten mässa helt enkelt...  Ja, vad vore en dag på Vårvisningen?... alldeles, alldeles underbar? Eller?


En annan jordbruksmaskinsintresserad kille satt och diskuterade traktorer och jag tänkte att nu får jag väl ta fram de få traktorkunskaper jag har, så jag berättar att jag har en moster vars man har en radiostyrd traktor.... Ojojoj! Vilken gnista i ögonen, tror faktiskt att den slår glöden i ett barns ögon på självaste julafton! "Jahaja, vad heter han? Vart bor han? Hur många hektar har han då?"... Shit, trodde kanske inte att mitt traktorsnack skulle leda till så många följdfrågor men ack som jag bedrog mig! Några sekunder senare... Vipps! Han hade då gått in på eniro och fått fram ett flygfoto på gården, han var då snabbar än vad jag var på att peka ut maskinhallen... Fick i uppgift att ta reda på hur många hektar gården är på, haha!


Så jag har min praktik i en håla med ett Konsum, en bensinmack och en hel del motorintresserade grabbar!


Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Erica

Haha!! Jag och Peter skratta ihjäl oss när vi läste detta inlägg! Låter som ett klockrent ställe för dig gumman :) Puss

2009-03-20 @ 21:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0