När blir man vuxen?

Jag minns så väl när jag var liten och tänkte att man var så stor när man gick i nian. När man själv gick i nian, visst man var större än förut men jätte långt från vuxen. Men jag var dock helt övertygad om att man var vuxen den dagen man tog studenten... HALLÅ? När jag tog studenten var då inte jag vuxen! Kanske mer självständig än innan och kunde fatta någorlunda egna beslut (men päronens hjälp) men absolut inte vuxen.


Nu har jag bott hemifrån i 2 år (med egna räkningar = vuxet) men jag kan ju inte påstå att jag känner mig så vuxen för det. Inte så jag såg på någon som flyttat hemifrån när jag var liten. Så min fråga nu, när blir man vuxen? När man får barn? När man fyller 40, går i pension eller när ens egna föräldrar dör (hemska tanke)? Blir man någonsin vuxen?  


Har jag blivit vuxen men missat de?! Eller är vuxen något man själv bestämmer när man är? Och i så fall vad är fördelarna/nackdelarna med att vara vuxen?


Har någon ett bra svar?


Puss o kram från en djup Emmelie en torsdagskväll som denna ;)

P.S. Min käraste Bella fyllde för några veckor 17år...grattis i efterskott! Ett år till och du är vuxen...eller?En bild då systrarna Andersson kanske tyckte att de var coola och stora men idag vet dom bättre;) Små skitungar:)


Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken fin bild på er båda! Haha jag känner mig inte heller vuxen, fast lite ibland som t.ex. när man ska besiktiga bilen alldeles SJÄLV:) puss på dig gumman!

2009-03-12 @ 20:19:11
Postat av: Elli

Jag märker att det var evigheter sen jag träffade dig, vad långt hår du har! Fina "halvvuxna" Emme! Puss

2009-03-12 @ 20:43:16
URL: http://ellinorfridlund.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Detta samtalsämne känner jag igen...Jag trodde ja skulle känna mig mer vuxen nu när man tagit examen å så!!! Men ja vet inte...

Jag tror aldrig man blir riktigt vuxen å de e la bra, man ska la ha barnasinnet kvar...eller?!?



Kan hålla med Elin att med vissa saker känner jag mig vuxen, men med andra känner jag mig lika osäker, som när jag vart 10 år, om inte osäkrare?!?

Hmmm...

Pöss vännen<3

2009-03-12 @ 21:09:35
Postat av: Emmelie

men Pellinor...denna bild är mycket gammmmmaalll....innan jag begav mig till London...men vem vet, kanske har långt hår nu med;)

puss

2009-03-13 @ 18:58:06
Postat av: Elli

Du skulle bara våga utan att säga det till mig! :)

2009-03-13 @ 20:56:47
URL: http://ellinorfridlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0