Ännu en dag till historia...

Dagen har gått åt till planering. Har fått den stora äran att ha lektion om Amerikanska revolutionen i morgon... och som de flesta i min omgivning vet har jag och historia aldrig talat samma språk. Så är rädd att jag imorgon kommer att bidra till att 25 kommande samhällsmedborgare kommer få bristande kunskaper om den amerikanska revolutionen. Men jag kan ju i alla fall lära ut annan historia...


En gång var Bellman på utflykt. Han satte sig på bryggan och åt en macka. Då kom polisen och sa till honom:

-Det är förbjudet att sitta och äta på bryggan.

-Jag äter inte på bryggan, sa Bellman.

-Jag äter på mackan!


 Förresten... goda nyheter! Har sett att vårt facebokkande har gett resultat. Produktionen av Rybergs Uddevallaren har återupptagits! Yippi! Sommaren 09 here we come...(även om det just nu snöar...)


Ta hand om er! Och missa inte Beck... eller Gunvald


Kommentarer
Postat av: Elli

Hur gick det? Jag är ju en liten historianörd! Puss

2009-03-23 @ 19:44:12
URL: http://ellinorfridlund.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hur gick d?!?

Klart man inte missar Beck=)!!!

pöss

2009-03-23 @ 20:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0