Mognad?

Lördag kväll, helt slut!


Har haft en galen vecka med hemtenta som jag lämnade in igår (får väl se hur det går med den saken). Som vanligt blev det att jag sköt på att komma igång med min hemtenta så i torsdags kväll satt jag i biblioteket till kl 23.15...hade kunnat sitta längre om det inte vart för att jag var rädd. Jag var helt ensam i hela biblioteket och satt och skrämde upp mig själv för minsta lilla ljud. Såg liksom scener framför mig om hur någon skulle knacka på fönstret och en stoooor olycka skulle inträffa. Så jag tog mitt pick och pack och travade hemåt och fortsatte hemma till 02.30, sov några timmar till kl 06.00 då jag fortsatte med min hemtenta... ingen studieteknik jag kan rekommendera! Seminariet gick det väl lite si och så med... man jag kom ut levande i alla fall!


Så igår kväll kunde jag börja leva i verkligen igen (utanför bibliotekets dörrar och med böcker framför ögonen) Wellcome back Emmelie... om jag har talat om att bestiga Mount Everest (diskberget) var det ingenting att ta sig an om man jämför med min lya just nu... Studiebidraget kommer denna månad enbart gå till rengöringsprodukter... det behövs nämligen mer eller mindre en sanering av lägenheten. Sockar högt och lågt, tvätt överallt, DISK, dammråttor (en andra pest kommer snart ta över min lägenhet med råttornas alla små löss) OJOJ! Men bara att ta tag i de, har ju inte lyckats få tag i någon städhjälp ännu...hmm!


Ikväll blir det dock annat än sanering, ska nämligen till en klasskompis och spela spel, tror jag blir mycket trevligt!

Ha en fortsatt trevlig helg på er!


P.S. Inget ont som inte har något gott med sig, känner att jag verkligen mognat som människa under min hemska hemtentaperiod, ni förstår i torsdags i skolans matsal var det ärtsoppa... Jag tog steget och smakade. Emmelie Andersson har nu smakat på ärtsoppa och tycker faktiskt att det var en helt okej, om inte till och med gott! Även om pannkakorna efter kanske var lite godare :)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ärtsoppa e nice, de tycker jag med...Men pannkakorna efter förstår jag står lite högre i kurs:D!!!

Hoppas pluggandet går bra under veckan, så hörs vi helt enkelt!!!

pöss

2009-02-22 @ 15:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0