"Det är söndag idag, det är stängt, det är söndag idag, det är stängt... ;)

I dag fyller min kära moster år! Och man talar ju aldrig om en kvinnas ålder... så jag låter bli!


Min tjatmoster... och det där med tjatmoster stämmer faktiskt rätt så bra. Min moster är nämligen väldigt duktigt på att beskriva allt i minsta detalj. Det kan vara allt från lister till hur släktband hänger ihop med "Karlsson i svängen" (trots att jag inte har en susning om vem det kan vara) Men varje gång hon börjar berätta något så ser man liksom allt framför sig... man ser hur hjärna arbetar för att kunna hitta ytterligare ett adjektiv eller den sista lilla pusselbiten för att få ihop något! Du är då för söt!


Min moster är även proffs på att pyssla... hon kan få metalltrådar att bli fina små glasögon till en liten prydnadsnalle, förvandla piprensare till tomtar och garnnystan till påskärringar! När jag var lite brukade Yvonne då och då passa mig... massor av minnen från din lägenhet i stan. Allt från vattensängen till den lilla flöjten i skåpet i tv-rummet. Och inte att förglömma varje gång det sa knak i soffan... Och våra chokladbollar (men vi brukade kalla de bruna, små, goda bollarna med kokos på för det inkorrekta ordet)


Hoppas i alla fall att du haft en bra födelsedag... vet i alla fall att du fått lite glass och skulle även gissa på att det kan ha vart lite frukost på sängen! Grattis grattis!


Vill även skänka en tanke till min kära vän Sara som sitter fast i Flen med tåget från Uppsala. Tåget skulle vart framme kl 22.00 i karlstad, halv tio pratade jag med Sara... då var de kvar i Flen!

Men då kom jag genast att tänka på Grönwalls gamla slagdänga "Du ringde från Flen och sa att du var sen, sen var du i Luleå...lalallalllaalla!" Så just i detta nu tror jag att Saras tågvagn förvandlast till självaste Soliden och Sara iklätt sig rollen som Lundin! Vem önskade inte att man satt fast i Flen?!


Nannannannllallla....Du ringde från Flen och sa att du va sen...sen va du i Luleå...Hässleholm, Halmstad och Laholm...nannanlala!


Sov gott på er!


P.S Yvonne! "Karlsson i svängen" är ett påhittat namn och ställe... så att du sparar dina geniknölar tills då de verkligen behövs;) En extra kram till moster, du är för go!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu är jag hemma, jag va bara i Flen i 2 och en halv timme! KUL!

2009-02-17 @ 00:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0