Ullared...Ullafred?

Här kommer de, några tankar kring Ullared...

Finns det något ställe på jorden där smällen ligger så nära tillhands som i Ullared? Alla går runt i sin egna lilla värld och vet precis vad de är ute efter, kläder till barnen... en skjorta till gubben (som antingen är hemma, utanför eller i värsta fall med inne på Ullared)... julklappar... dvd-spelare m.m. Efter en stund märker man hur luften börjar gå ur en, helt plötsligt märker man alla andra som är där (och alla är i vägen) vagnarna står parkerade huller om buller, männen står och pustar med tomma blickar, gångarna som är tänkta till att gå i är fulla med människor och vagnar, man känner hur svetten börjar pärla sig på ryggen och hur magen börjar kurra. AJ!!! Man känner hur ont man får i hälen, någon har kört på dig (du försöker hålla god min mot den illa luktande tanten som tittar på mig som det vore mitt fel att hon körde på mig!) Jag vill innerst inne slå henne och hon skulle innerst inne villa slå mig, smockan hänger löst, man säger ursäkta och går på och låtsats som att inget har hänt, och ibland till och med med ett leende på läpparna. Falskheten är som störst, men jag är så impad av att det aldrig smäller på riktigt, stället är ju egentligen uppbyggt för konflikter och bråk! Kanske skulle kunna döpa om Ullared till Ullafred? Det är precis som om man accepterar mer inne på Ullared (har man gått med i leken får man liksom leken tåla) Kanske borde vi ha hälften av tålamod utanför Ullareds väggar, skulle det räcka till världsfred?


Sist jag var på Ullared var jag där en lördag med min mamma och moster (ja, det blev en del kackel). Vi hade precis delat på oss och gick runt och strosa för oss själva, jag har kommit in en bit i butiken och känner känslan som man sällan vill känna (och absolut inte vill känna inne på ett knökat Ullared) Jag behövde en toalett och det var direkt, min mage skulle kunna explodera vilken sekund som helst om jag inte hittade en toa. Jag tittade upp på alla skyltar i taket, damkläder, herrkläder, barnkläder, underkläder... jag skiter väl i kläder, jag vill ha en toa! Jag tar upp mobilen ringer till mamma (hon har varit där några fler gånger än vad jag har vart) hon förklarade vägen och vi la på. Då var det bara de att ta sig dit, alla vagnar, alla diskuterande par, alla pensionärer, alla var i vägen, till slut efter en känsla av att ha besktigit berg kom jag fram till toaletten, KÖ!! Ställer mig snällt i kön, ler lite käckt mot de andra nödiga. Vilken tid det tar, jag får rysningar på ryggen och tänker nu skiter jag i det här, jag gör det i brallorna... dörren öppnas, det är min tur, tack gode gud! En sekund till och jag hade fått köpa ett par nya byxor på damavdelningen och byta till...


Nu låter det som Ullared bara är jobbigt, inte alls! Det är ju ett utmärkt ställe att shoppa billigt på, roligt om man vill se MYCKET folk, klapparna till jul kan man lätt inhandla där, och visst får man sig några riktiga garv då man är med sin galna mamma och moster på stället. Men nu till den största frågan, hur kan allt som är så billigt i butiken bli så dyrt i kassan?!


P.S Ta den stora bilen och de sköna skorna då det är dags att göra ett besök på Gekås!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hehe jag minns våra turer dit..

2008-11-24 @ 15:59:40
Postat av: Emmelie

Haha, jag med, speciellt då jag skulle fråga mamma om vi kunde köpa den pinsamma saken som tamponger...de visade sig sen att de inte var mamma jag frågat...obs!;)

2008-11-24 @ 16:07:20
Postat av: Ellinor

Haha! Tamponghistorien ja..sjukt roligt för en tio-åring!

2008-11-24 @ 17:00:02
Postat av: Ellinor

Eller elva, tolv? Hmm små va vi iaf!

2008-11-24 @ 17:02:03
Postat av: Nathalie

HAHAHAHAHAHA!!!

Tackar för detta goda skratt---de behövde jag!!!

pöss

2008-11-24 @ 21:01:24
Postat av: Nathalie

HAHAHAHAHAHA!!!

Tackar för detta goda skratt---de behövde jag!!!

pöss

2008-11-24 @ 21:03:05
Postat av: Anonym

hahahha du är galen men underbar;) Pöss

2008-11-24 @ 22:02:43
URL: http://josefinebjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0