Tips från coachen!

Jag har fått den stora äran av min kära gamla dansklubb att vara lagledare för ett av Bohusbuggarnas ungdomslag i Lag-SM! Ska bli så roligt, saknar dansen något enormt, alla timmar man spenderat i träningslokalen, i bilen på väg till tävlingar, uppvisningar, möten, prinspallar... inte en minut skulle jag vilja spenderat på något annat.  Jag har haft så otroligt roligt under hela tiden (ja, förutom den gången jag ramlade med det stora monstret på nybörjarkursen). Men nu till mitt bekymmer, hur är man lagledare på ett bra sätt? Visst har jag varit lagledare på någon tävling någon gång innan men jag är alltid nervös! Tänk om man skulle missa någon eller något?


Därför tänker jag nu ha ett ordentligt samtal med min kära fader, tips från coachen helt enkelt. Min pappa har varit lagledare otroligt många gånger mer än mig och har haft en otrolig koll på allt och alla.


Jag kan än idag tydligt minnas en typisk tävlingsdag. Mamma brukade väcka mig, jag går upp och känner doften av dagens uppladdning av kaffe, den doften fick mig alltid att bli så nervös (och när jag blir nervös mår jag alltid lite illa) jag går tillbaka in på mitt rum och tar med mig min kudde in på toa, kändes alltid mycket bättre att ha med sig den i fall jag mot all förmodan skulle spy (vilket aldrig hände) In i duschen och mitt illamående brukar vara som bortblåst. Efter lite stress och frågor från pappa och mamma om jag har med danskor, klänning, strumpbyxor och spray så är det in i bilen som gäller och det är ett av de tillfällen jag älskar. I bilen iordninggjord men fortfarande lite sömning sitta och slumra till tonerna av "Ring så spelar vi" och "Svensktoppen" och dofterna av pappas parfym och matsäcken bak i bilen.  Väl framme hade man otroligt roligt med alla kompisar och alla tävlingsanda. Bella dansar runt i sin orangea klänning (som mormor sytt), mamma på läktaren som ser till att vi äter ordentligt och hejar på och min pappa som står och tuggar på sin penna i sin träningsjacka samtidigt som han diggar till musiken. Kanske är de det som krävs för att vara en bra lagledare... träningsoverall, tugga på bläckpenna och digga till musiken? Dags att ta fram papper och penna och skriva ner alla tips man kan få från lagledarproffset själv (i alla fall enligt mig) min kära papps!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Va gulligt du skriver!!!

Jag ÄLSKAR dina inlägg<3

Tack för ikväll å ja vill gärna följa med på tävlingen å se dig in action så att säga!!!

pöss

2008-11-23 @ 01:46:33
Postat av: Anonym

De klarar du galant ! Lycka Till ! Kraaam moster.

2008-11-23 @ 22:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0