Du är där och jag är här, vet du vad det betyder?...

...en av oss är på fel ställe!

Det är min kära vän Ellinor jag pratar om. Jag skulle vilja säga att vi både gått genom vått och torrt tillsammans. Och det hela började med att vi tog ett dop(p) i det våta då vi döptes i samma vatten. Sen var det ett rätt så långt uppehåll i vår vänskap men hittade varandra igen då vi började ettan. Kanske inte var vi de allra bästa kompisarna till en början men detta växte fram mer och mer. I sexan var det vi mot världen, vi var nog de tuffaste som gått i ett par skor och vi kunde inte alls förstå varför vi fick gå med alla andra barnsliga i vår klass, vi satt ihop. Och sedan dess skulle jag vilja säga att det varit så, även om vi haft våra umgås pauser (vilket kanske behövts). Jag har haft så otrolig roligt tillsammans med min Ellinor, vi har hittat Ellinors vante på stan, Ellinor har fått fjärilar under täcket, sprutat coca cola ur munnen ("jag dricker aaass mycket cola"), "fisk?" Nä, vattuman, "vilken lakris ska jag äta då jag har högt blodsocker?" Tills i somras då vi fick uppleva något otäckt ..."var det en?!!" vi har kunnat titta på varandra och brustit ut i skratt... jag kan fortsätta i all oändlighet!

 Men vi har också gått igenom motgångar t.ex. Ellinor felsjungning på konfirmationen, skämt åt sido. Har varit värre saker än så, både för mig och Ellinor, Ellinor vet vad jag menar och det är huvudsaken. Som tur är har jag alltid haft Ellinor och jag är helt övertygad om att hon kommer bli en utmärkt socionom! Utan Ellinor i alla med och motgångar hade jag inte vart den jag är idag!


Just nu bor jag i Karlstad och Ellinor i Lund, vilket innebär att vi träffas väldigt sällan, har inte träffat Ellinor på jätte länge, som tur är det snart jul, ska bli så kul och skönt att träffa dig igen Elli! Jag hoppas verkligen inte att avståndet mellan Lund och Karlstad ska sätta käppar i hjulet för vår vänskap, men som sagt, vi har haft våra pauser och jag är rätt säker på att vi alltid kommer att ha varandra var vi än i livet och världen befinner oss! Jag hoppas att jag alltid kommer bli bjuden på alla kalas och eventuellt bröllop, jag har ju en hel del jag skulle kunna ta upp i mina tal till dig Ellinor, men det går vi inte in på nu, den som väntar på något gott... ;)


Så mycket jag vill skriva, men får nog sätta en liten punkt här snart, jag hoppas att du Ellinor vet hur mycket du betyder för mig! Som Lasse sa, Knoll och Tott kan inte vara utan varandra!


Puss och kram på dig min Elli, från din Emme!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad glad jag blev att få ett helt inlägg, till MIG! Jag saknar dig alldeles för mycket! Du är min räddare i nöden, det vet du! Längtar till julen!!!

PUSSS PUSS HETING

2008-11-23 @ 10:35:59
Postat av: Ellinor

(Några tårar blev det också, det ska jag erkänna..)

2008-11-23 @ 10:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0